بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

بیوگرافی صبا راد مجری و نویسنده (+ عکس)

صبا راد که نام اصلی وی فاطمه راد است ، مجری و فیلمنامه نویس برنامه های رادیو و تلویزیون است.
خلاصه زندگی نامه صبا راد:
نام اصلی: فاطمه راد

متولد: 30.08.59 تهران

ملیت: ایران

حرفه: مجری ، نویسنده

تحصیلات: کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

سالها فعالیت: تاکنون 75 سال

همسران: مرتضی علی آبادی (طلاق)

مانی رهنما

 

بیوگرافی صبا راد:
فاطمه راد با نام هنری صبا راد در تاریخ 21 نوامبر 1959 در تهران متولد شد. صبا راد دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است. صبا راد از سال 1975 شروع به صحبت در رادیو کرد.

 
از دیابت نترسید و هرچه دوست دارید بخورید! کلیک

برای کسب سود بیشتر از 500٪ کدام ارز دیجیتال را باید خریداری کنیم؟ سریع ثبت نام کنید


صبا راد در نمایش "ورزش-شادی-سلامتی" شروع به صحبت کرد و یکی از نویسندگان رادیو است. به گزارش صبا راد: او برخلاف افرادی که به این رشته علاقه مند هستند و می خواهند وارد این رشته شوند ، به هیچ وجه علاقه ای به این رشته ندارد و با اصرار یکی از دوستانش ، او یک تست گفتاری می دهد و هرگز فکر نمی کند با مردم ارتباط برقرار می کند

 

بیوگرافی صبا راد ، صبا راد و همسرش
عکس های جدید صبا راد

 

صبا راد به عنوان بهترین مدرس و نویسنده جشنواره تولید مراکز استانها (استان گیلان) انتخاب شد. صبا راد علاوه بر میزبانی ، حدود 100 برنامه تولید و برای شبکه پنج تولید کرده است.

 

وضعیت تاهل صبا راد:
ازدواج اول:

صبا راد در سال 2013 در سن 32 سالگی با مرتضی علی آبادی (مجری ، بازیگر ایرانی و مدیر ورزشی) ازدواج کرد اما زندگی آنها بیش از سه سال طول نکشید و در سال 1995 از هم جدا شدند.

 

ازدواج دوم:

صبا راد در سال 1996 با مانی رهنما (خواننده ایرانی) ازدواج کرد.

صبا راد در کنسرت مانی رهنما سخنرانی خواند و پس از کنسرت با انتشار متنی در اینستاگرام خود از کنسرت تمجید کرد و مانی رهنما با عشق و علاقه به او پاسخ داد و سرانجام مانی رهنما خبر ازدواج خود با صبا راد را تأیید کرد.
پیشنهاد ویژه
جذب فالور ، افزایش فالوور ، خرید لایک و نظر ، تضمین افزایش فالوور در کمترین زمان ممکن ، پزشکی ، بهداشتی ، پزشکی ، مراکز ترک اعتیاد ، اعتیاد به طب سوزنی ، رزرو بلیط هواپیما ، بلیط هواپیما با کمترین قیمت

صبا راد و مانی رهنما در سال 1399 به ترکیه مهاجرت کردند.

 

بیوگرافی صبا راد ، صبا راد و همسرش
 صبا راد و همسرش مانی رهنما

 

تصاویر صبا راد:
بیوگرافی صبا راد ، صبا راد و همسرش
بیوگرافی صبا راد

ویژگی که اغلب افراد باهوش دارند

افراد باهوش در جایگاه خاصی در میان مردم هستند و همیشه مورد احترام قرار می گیرند و غالبا افراد موفقی در زندگی هستند. دانشمندان تا به حال افراد باهوشی را مورد بررسی قرار داده اند, که به یکسری نکات خاص دست پیدا کرده اند که در این افراد باهوش یکسان است .هوش یک قابلیت است که خدا به هر اندازه ای در افراد قرار داده است و البته این میزان یکسان نیست و ممکن است برخی از این نعمت الهی بیشتر برخوردار باشند. روش ها و تست های بسیاری برای ارزیابی هوش وجود دارد. صرف نظر از روش های پیچیده، نشانه های ساده ای هم وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد تا به میزان هوش خود و اطرافیان پی برد. نشانه های زیر راهی برای تشخیص افراد باهوش است.


راه تشخیص باهوش تر بودن نسبت به دیگران

نشانه های افراد باهوش

1. فروتنی

فروتنی یکی از نشانه‌های افراد باهوش است. این افراد از گفتن جمله‌ی «نمی‌دانم» واهمه‌ای ندارند، آنها اگر چیزی را بلد نباشند، می‌توانند آن را یاد بگیرند. جاستین کروگر و دیوید دانینگ با انجام پژوهشی بر این دیدگاه صحه می‌گذارند. طبق پژوهش آنها هرچه شخص بهره‌ی هوشی کمتری داشته باشد، در مورد توان ذهنی خود دچار غلو و بزرگ‌نمایی می‌شود. مثلا در آزمایشی، دانشجویانی که در آزمون پذیرش رشته‌ی وکالت نمره‌ی پایینی گرفته بودند، احساس می‌کردند به ۵۰ درصد سؤالات پاسخ درست داده‌اند. برخلاف آنها، افرادی که در این آزمون نمره‌ی بالاتری گرفته بودند، احساس می‌کردند به سؤالات کمتری پاسخ درست داده‌اند.

2.  موسیقی
موسیقی

تحقیقات نشان داده موسیقی باعث می شود که مغز کودک در چند مورد رشد داشته باشد. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که نمرات کودکان 4 تا 6 ساله در یک آزمون هوش کلامی، بعد از چند ماه شرکت در کلاس های موسیقی، افزایش چشمگیری داشته است. مطالعه ای دیگر در سال 2014 توسط گلن شلنبرگ انجام شد و این نتیجه به دست آمد که کودکان 6 ساله ای که 9 ماه در کلاس پیانو یا آواز شرکت کرده بودند نسبت به کودکانی که در کلاس تئاتر شرکت کرده بودند یا هیچ دوره ای نگذرانده بودند، افزایش IQ بالایی داشتند. تحقیق دیگر شلنبرگ در سال 2013 نشان داد اکثر کودکانی که دوره ای موسیقی می گذرانند، بسیار موفق هستند. به عبارت دیگر در دنیای واقعی، آموزش موسیقی می تواند باعث افزایش تفاوت های شناختی شود.

3.بزرگترین  فرزند  خانوادهفرزند اول

بزرگ ترین فرزندان معمولا باهوش تر هستند اما این موضوع ربطی به ژنتیک ندارد. یک اپیدمیولوژیست نروژی به بررسی ترتیبِ تولد، وضعیت سلامتی و نمره IQ حدود 25،000 پسر جوان 19 و 20 ساله که بین سال های 1967 و 1976 متولد شده بودند، پرداخت. نتیجه به دست آمده نشان داد که فرزندان اول دارای میانگین ضریب هوشی 103 بودند، این میانگین برای فرزندان دوم 100 و فرزندان سوم 99 بود. (تست IQ)
نیویورک تایمز می نویسد یافته های جدید از مطالعات معتبر نشان می دهد که میانگین آی کیو فرزندان اول نسبت به خواهران و برادران خود، کمی بیشتر ولی قابل توجه است. تحقیقات نشان می داد که این تفاوت به خاطر عوامل زیستی نبود اما اثر فیزیولوژیکی متقابل بین والدین و فرزندان بر این موضوع تاثیرگذار است. به این دلیل و دلایلی که گفته شد، انتظار می رود که فرزندان اول نسبت به دیگر فرزندان موفق تر باشند ( تنها کمی موفق تر، نمی توان گفت که این تفاوت بسیار چشم گیر است).

4. لاغر بودن

لاغر بودن

در سال 2006 دانشمندان حدود 2200 فرد بالغ را مورد بررسی قرار داده و از آن ها تست هوش گرفتند. این تحقیق که 5 سال به طول انجامید نشان داد که هرچه افراد دورِ کمرِ بیشتری داشته باشند، از توانایی شناختی کمتری برخوردارند. مطالعه دیگری در همان سال منتشر شد که نشان می داد احتمال می رود کودکان 11 ساله ای که امتیاز کمتری در آزمون های کتبی و شفاهی به دست آوردند، در 40 سالگی چاق خواهند شد. نویسندگان مطالعه عقیده دارند که کودکانِ باهوش تر آموزش ها را بهتر فرا می گیرند و این مسئله باعث می شود که جایگاه شغلی بالاتر با درآمدی بیشتر داشته باشند، بنابراین شرایط بهتری برای مراقبت از سلامتی خود نسبت به کسانی که هوش کمتری دارند خواهند داشت. یک مطالعه اخیر هم نشان می دهد که در میان کودکان پیش دبستانی، کودکانی که آی کیو کمتری دارند، دارای شاخص حجم بدن بالاتری هستند. این تحقیق ثابت می کند که عوامل محیطی در این رابطه نقش مهمی بازی می کند. زیرا رابطه بین شاخص حجم بدن و هوش، تحت تاثیر شرایط اجتماعی و اقتصادی است.

5. فراموشی گذشته

فراموش کردن گذشته یکی از مهمترین خصوصیات افراد باهوش و زیرک است مثلا اگر روز گذشته، روز وحشتناکی برای شما بوده است یا روز سختی را پشت سر گذاشته‌اید، باید آن را فراموش کنید. اگر در امروز یا هفته‌ی پیش رو، ذهنتان را مشغول اتفاقات ناخوشایند یا تصمیمات نادرست دیروز کنید، رویکرد اشتباهی در پیش گرفته‌اید.


چه کنیم روفرشی جمع نشود؟

تمیز ماندن خانه از سری کار‌هایی است که همیشه ذهن یک خانم خانه را به خودش مشغول می‌کند و قسمتی از وقت او در خانه صرف همین کار می‌شود. حالا با به دنیا آمدن بچه این قسمت از مشغولیت ذهنی خانم‌ها شکل جدیدی به خود می‌گیرد.

دارودادن، غذاخوردن، بازی و ... همگی فعالیت‌هایی طبیعی هستند که شما با آن سر‌و‌کار دارید. شاید نخستین جایی که شما به عنوان خانم خانه نگران کثیف شدن آن هستید فرش‌ها باشند چرا که انواع لک‌ها از روی فرش به آسانی پاک نمی‌شوند و شستن کل فرش هم هزینه زیادی را تحمیل می‌کند و نمی‌شود هر روز آن‌ها را به قالیشویی سپرد.


چه کنیم روفرشی جمع نشود؟


چه کنیم روفرشی جمع نشود؟

 

روفرشی چیست؟

روفرشی پارچه‌ای ضخیم (قالی مانند) که بر روی قالی اتاق پهن می‌کنند تا از نور آفتاب و پاخوردگی حفظ شود یا عیب قالی پوشیده بماند.

روفرشی گزینه خوبی است که احتمالا اغلب بچه دار‌ها برای فرار از امر و نهی فرزندانشان از فعالیت‌های منحصر به فرد کودکانه، سراغ آن رفته اند.

 

برای تمیز ماندن قالی تا حد امکان و در زمان‌هایی که مهمان ندارید روی قالی را با روفرشی بپوشانید.


 

انواع روفرشی:

۱- روفرشی کلاسیک: این نوع روفرشی شامل طرح‌های خشتی، افشان، لچک و ترنج و… می‌باشند و بدلیل ضخامت کمتر مناسب حمل جهت زیرانداز در سفر و گردش می‌باشند.

 

۲- روفرشی مدرن ابریشمی: این نوع روفرشی که یکی از طرح‌های روفرشی مدرن به شمار می‌آید که از الیاف مصنوعی ابریشم بافته شده که به لحاظ لطافت و شفافیت نخ، زیبایی خاصی به روفرشی می‌دهد.

 

مزایا: افرادی که حساسیت بالایی به پرز فرش دارند روفرشی بافته شده با نخ ابریشم مصنوعی به واسطه بدون پرز بودن می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

۳- روفرشی مدرن: این نوع روفرشی برای منازل و دکوراسیون‌های مدرن مناسب می‌باشند و بیشتر از الیاف شانل (مخمل) تولید شده و زیبایی چشم گیری دارند، بعضی از این روفرشی‌ها دو رو (دو طرفه) بوده و در صورت آلوده شدن یک طرف آن شما می‌توانید از روی دیگر آن‌ها استفاده کنید.

 

۴- روفرشی مدرن ترک کشدار: این نوع روفرشی هم یکی دیگر از طرح‌های روفرشی مدرن و ساخت کشور ترکیه می‌باشد.

 

مزایا: دور تا دور پشت کار کش دوزی شده، سر نمیخورد و جمع نمی‌شود

معایب: نازک، قیمت بیشتر نسبت به محصول مشابه تولید داخلی، دوام کمتر

 

فرش‌های زمینه روشن معمولا زود لک می‌شوند. روفرشی گزینه خوبی برای محافظت از فرش هست مخصوصا برای خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند و نگران کثیف شدن فرش‌ها هستند. همچنین اگر قسمتی از فرش در مجاورت حرارت شدید (مانند حرارت شومینه یا بخاری) قرار دارد با پهن کردن روفرشی از آن محافظت کنید.

چه کنیم روفرشی جمع نشود.

اما سرخوردن روفرشی و نا منظم بودن آن از مشکلات جدی خانم‌های خانه دار هست که باعث به هم ریختگی خانه می‌شود.

• معمولاً روفرشی از یک طرف که جهت خواب فرش هست جمع می‌شود. اگر می‌توانی حتی یک گوشه را زیر پایه مبل یا هر چیز دیگری فیکس کنید که تکان نخورد. بهتر است همان طرف روفرشی که جمع می‌شود را زیر پایه‌های مبل قرار بدهید. از بقیه طرف‌ها هم که بخاطر خواب فرش و اصطکاکش هیچ وقت جمع نمی‌شود

• راه حل زیر را هم می‌توانید برای نگهداشتن روفرشی به کار ببرید.

با چند متر کش و سوزن و نخ می‌توانید روفرشی‌ها را تا حدود زیادی ثابت نگه دارید.

همه وسایلی که لازم دارید: نخ، قیچی، سوزن، کش پهن، یک تخته فرش و یک عدد روفرشی است.

حدود ۲ متر کش پهن برای ۴ طرف یک روفرشی لازم است. یک مثلث از گوشه کش جدا کنید و مثل عکس به فاصله ۴۰ سانتی از ابتدای روفرشی بدوزید.

با برگرداندن کش، فاصله دادن از کنار روفرشی و دوختن به این شکل، می‌توانید از کشیده شدن روفرشی به زیر فرش جلوگیری کنید. حالا طرف دیگر کش را هم به همان روش مرحله قبل بدوزید.

در نهایت باید کش نگهدارنده، زیر فرش قرار بگیرد.

کار تمام شد. به همین سادگی. حالا تقریبا روفرشی شما ثابت می‌ماند و حرکت کردن آن محدود می‌شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می‌کنید. ثابت می‌شود و حرکت کردن آن محدود خواهد شد.

به همین سادگی، به وسیله کش نگه دارنده تقریبا روفرشی شما ثابت می‌ماند و حرکت کردن آن محدود می‌شود و از مچاله شدن آن وسط خانه جلوگیری می‌شود.

• می‌توانید مانند عکس اول صفحه این مدلی هم روفرشی را درست کنید در این روش باید روفرشی حتما از فرش بزرگتر باشد


تمیز کردن کولر گازی در خانه، آموزش کامل و مرحله به مرحله

همان‌قدر که از هوای مطبوع و مناسب داخل خانه خود لذت‌ می‌برید، مطمئناً همان مقدار هم در طلب نگهداری از کولر گازی یا اسپلیت خود و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستید. سرویس و تمیزکاری کولرهای گازی و اسپلیت‌ها علاوه بر اینکه ماندگاری آن‌ها را فزایش‌ می‌دهد، تأثیر به سزایی بر بازدهی آن‌ها دارد. همه ما‌ با رعایت یک سری اصول ساده می‌توانیم به تنهایی کولرهای گازی خانه خود را با کمترین هزینه تمیز کنیم. در این مطلب ویکی‌ساختمون سعی شده است تمیز کردن کولر گازی و اسپلیت مرحله به مرحله شرح داده شود تا به کار شما آید.

تمیز کردن کولر گازی در خانه

کولر‌های گازی چگونه کار‌ می‌کنند؟

شاید نداشتن درک درست از نحوه کارکرد کولر گازی دلیلی باشد که بسیاری از اهمیت تمیز کردن دوره‌‌ای آن غافل هستند. به طور کلی کولر‌های گازی از بخش‌های اصلی کمپرسور، کندانسور، اپراتور، گاز و لوله مویی تشکیل شده است.

کمپرسور یا موتور وظیفه مکش گاز از اپراتور و هدایت آن به سمت کندانسور یا تقطیرکننده را بر عهده دارد. کندانسور در واقع مجموعه‌‌ای از لوله‌های مسی و صفحات آلومینیومی است که در بخش خارجی دستگاه را تشکیل‌ می‌دهد و در بیرون از فضای خانه قرار‌ می‌گیرد و وظیفه آن جذب گرمای گاز یا دفع سرمای آن است.

اپراتور یا تبخیر کننده در واقع مجموعه‌‌ای لوله‌های و صفحه‌ها است که در فضای داخلی قرار گرفته و وظیفه آن خنک‌سازی یا گرم کردن هوا است. هوا از طریق قسمت بالای دستگاه وارد اپراتور شده و پس از خنک شدن یا گرم شدن از قسمت پایینی به بیرون پرتاب‌ می‌شود.

گاز خنک‌کننده با دریافت گرمای محیط در بخش اپراتور کولر گازی از حالت مایع تبدیل به گاز و در بخش کندانسور با پس دادن گرما مجدداً به حالت مایع تبدیل‌ می‌شود. لوله مویی یا اکسپنشن در کولرهای گازی وظیفه افت فشار و فراهم کردن امکان تبخیر در اپراتور را بر عهده دارد.

ezgif 7 1a6d2571b57f

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن کولر گازی

  1. آچار و پیچ‌گوشتی مناسب
  2. شانه نرم مخصوص (می‌توانید از فرچه‌های نرم استفاده کنید)
  3. دستکش‌های ضخیم مخصوص
  4. دستمال پارچه‌ای ترجیحا نخی
  5. دستگاه دمنده و مکنده هوا
  6. دستگاه کارواش
  7. مایع شستشوی چربی زدا یا همان مایع ظرف‌شویی معمولی

نگران در دسترس نبودن برخی از موارد بالا نباشید. از جاروبرقی‌ می‌توانید به عنوان دستگاه مکنده استفاده کنید. شیر آب هم‌ می‌تواند نقش کارواش را ایفا کند. دستکش هم بیشتر به منظور ایمنی به کار‌ می‌رود و اگر مراقب باشید دستکش آشپزخانه هم کفایت‌ می‌کند.

نحوه تمیز کردن و سرویس کولر گازی

فکرش را هم نخواهید کرد که داخل بخش های مختلف گولر گازی به ویژه فیلترهای آن چقدر می توانند کثیف و پر از آلودگی باشند. سرویس کولر گازی باید طبق یک روال مشخص صورت گیرد، به این منظور تمام فرآیند تمیز کردن کولر گازی به صورت مرحله به مرحله شرح داده شده است.

فیلتر کثیف در نحوه تمیز کردن کولر گازی

مرحله اول – رعایت نکات ایمنی

مرحله اول به اقدامات قبل از شروع به کار مربوط‌ می‌شود. اولین اقدام لازم اطمینان حاصل کردن از قطع بودن برق دستگاه است. برای این کار ابتدا دوشاخه برق کولر گازی را از برق بکشید و برای محکم کاری حتماً از داخل جعبه فیوزی که در داخل واحد قرار گرفته است، فیوز مربوط به کولر گازی را قطع کنید. یک چهارپایه چوبی یا پلاستیکی مناسب هم انتخاب کنید.

راهنمای خرید گوشت کوب برقی

در هر آشپزخانه ای علاوه بر یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز وجود وسایل برقی دیگری مانند غذا ساز، خرد کن، چرخ گوشت، ساندویچ ساز ، پلوپز، گوشت کوب نیز لازم و ضروری می باشد. هر یک از این وسایل می توانند چندین کار را انجام دهند. با غذا ساز می توان تمامی موادی که برای درست کردن غذا لازم است و با هم مخلوط کرد و آن‌ها را یک جا پخت یا برای درست کردن کیک یا شیرینی مواد را به صورت پودر و خمیر در آورد. به وسیله ی چرخ گوشت به علاوه ی چرخ کردن گوشت می توان انواع سوسیس را آماده کرد. هم چنین با خرد کن می توان تمامی مواد چه نرم و چه سخت را در در عرض چند دقیقه خرد کرد و با ساندویج ساز انواع ساندویج، پیتزا و خوراکی های دیگر را تهیه کرد.

گوشت کوب‌ها دو نوع پلاستیکی و استیل دارند؛ این دستگاه دارای کاربرد‌های مختلفی هست که بهتر است قبل از خرید آن‌ها را در نظر بگیرید. گوشت کوب‌ها معمولا دارای دو انتخابگر سرعت هستند، در برخی از مدل‌ها چند سرعت نیز وجود دارد. برخی از گوشت کوب برقی ظرف استوانه‌ای شکل پیرکس یا پلاستیکی مخصوص به خود را دارد که میتوانید مواد را بدون اینکه جایی را کثیف کند، در آن خرد، له یا مخلوط کنید .با استفاده از گوشت کوب به علاوه ی گوشت می توان مخلوط کردن مواد انواع سوپ و اسموتی، خرد کردن میوه و سبزیجات، هم زدن سفیده تخم مرغ یا خامه، له کردن پیاز و ... به آن سپرد؛ شما می توانید هم داغ ترین و هم سردترین مواد را در مدت زمان کمی خرد کنید. هر چه تیغه های دستگاه بلند تر باشد به راحتی و در زمان کم تری مواد خرد می شوند پس در هنگام خرید گوشت کوب توجه کنید که از تیغه های بلند تشکیل شده باشد و به وسیله ی پیچ وصل نشده باشد. هم چنین موتور آن دارای قدرت خیلی بالایی باشد تا از مصرف انرژی و صدای زیاد جلوگیری کند.

نکاتی در مورد گوشت کوب که هنگام خرید باید به آن توجه کنید:

  • توان بالا داشته باشد.
  • موتور سنگین داشته باشد.
  • قسمت پایین گوشت کوب (جایی که موتور را به تیغه وصل می‌کند) فلزی باشد.
  • دارای تیغه‌های بزرگ (بلندتر) باشد. تیغه‌های آن کوتاه نباشد.
  • تیغه به صورت پرس به شافت وسط وصل شده باشد. (پیچی یا پیچ ومهره نباشد).
  • میله گوشت کوب از جنس استیل ضد زنگ و بسیار مقاوم باشد.
  • دستگاه قابل جدا شدن از هم بوده و بتوان آن‌ها را بجز موتور در ماشین ظرفشویی شست.
  • امکان تنظیم سرعت را داشته باشد.