بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

لیزر بیکینی و همه چیز در مورد آن

لیزر بیکینی

همانطور که بالا ذکر شد حقیقت این است که اپیلاسیون ، تیغ یا حتی شیو ناحیه بیکینی بسیار دشوار و وقت گیر است.


هرچقدر هم شما سعی کنید که در زمان کمی و دقت بالایی اصلاح ناحیه تناسلی را انجام دهید ، باز هم در آخر مشاهده میکنید که مو های زائد بیکینی کاملا یکدست تمیز نشده اند و البته روز به روز دوباره به رشد خود ادامه میدهند.


از دیگر مشکلات مو های بیکینی تعریق است که یکی از شایعترین مشکلات است  و در روابط جنسی هم اثر منفی میگذارد.


به همین علت است که ما به شما عزیزان لیزر بیکینی را پیشنهاد میکنیم تا هم در زمان خود صرفه جویی کنید و هم هرچند وقت یکبار پول خود را صرف وسایل اصلاح مثل تیغ نکنید.


کلینیک لیزر درخشان یکی از شناخته ترین کلینیک های زیبایی پوست و مو است که انواع خدمات لیزر مو اعم از لیزر مو های واژن ، لیزر مو های سینه و باسن را نیز برای خانم ها و آقایان انجام میدهند.


کنترل موهای ناحیه بیکینی خود یک دردسر مداوم است. شما می توانید موهای زائد بیکینی را با ژیلت به سرعت اصلاح کنید ، اما مو در طی چند روز دوباره رشد می کند.


کرم های موبر در عرض چند دقیقه موها را حذف می کنند اما جدا از رشد سریع و مجدد مو ممکن است بوی بسیار بدی نیز داشته باشند. علاوه بر این پودر موبر حساسیت های شدید پوستی را هم برای افراد در ناحیه بیکینی به وجود می آورد که باعث خارش و قرمزی شدید می شود.


ممکن است اپیلاسیون با موم یا دیگر مواد را در نظر بگیرید که مو را از ریشه خارج می کند. با این روش هفته ها مو رشد نمی کند ، اما اپیلاسیون یک روند بسیار دردناک است ، موها زیرپوستی رشد می کنند و ممکن است پوست دچار قرمزی و خارش شود.


لیزر موهای زائد بیکینی موثرترین روش برای از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی بطور دائم است. اگر شما یک خط بیکینی صاف را دوست دارید ، ما در کلینیک لیزر درخشان دستگاه های لیزر موهای زائد مناسب انواع پوست را استفاده می کنیم.


یکی از معضلات خانم ها در مورد بیکینی و ژنیتال خود، تیره بودن این ناحیه از بدن است که شما میتواند با انجام لیزر بیکینی با بهترین دستگاه لیزر مو حل میشود و پوست شما بعد از انجام چند جلسه لیزر مو کاملا روشن و لطیف میشود.


با لیزر بیکینی هم برای مدتی طولانی از شر مو های زائد ناحیه بیکینی و هم از روش ها و وسایل اصلاح مختلف خداحافظی کنید زیرا لیزر بیکینی که روشی کم خطر و بی درد است در چند جلسه میتواند تمام مو های اضافی ناحیه بیکنی را از بین ببرد.


از طرفی وجود مو های زائد ناحیه بیکینی باعث زشتی ، انواع عفونت ها  و آسیب های بافتی به پوست و مو میشود و همچنین باعث ایجاد اثرات منفی در روابط جنسی میشود و از طرفی هم استفاده از تیغ یا روش های دیگر باعث بروز قرمزی، زخم، بریدگی، افزایش عفونت های پوستی ، بروز تبخال ، زگیل تناسلی و جوش و موی زیر پوستی میشود پس باز هم نتیجه میگیریم لیزر مو های بیکینی بهترین و موثر ترین روش است.


لیزر ناحیه تناسلی علاوه بر ایجاد زیبایی ، برای بهداشت و نظافت فردی هم امری واجب است به همین علت تمامی بانوان با شرایط مختلف مثل سن و سال بالا ، شاغل بودن و طبقات شغلی اقدام به انجام لیزر بیکینی میکنند.


علاوه بر خانم ها آقایان نیز دوست دارند تمیزی، زیبایی و لطافت را تجربه کنند. اکثر آقایان به دلیل تاثیرات مفید و نتایج طولانی مدت این روش از لیزر برای رفع موهای زائد خود استفاده می‌کنند. آقایان نیز از مشتریان این روش زیبایی هستند و لیزر موهای زائد برای آقایان کاملا راحت و بدون درد خواهد بود.


 


لیزر بیکینی و انواع آن

لیزر بیکینی


لیزر بیکینی یکی از روش های جدید و پیشرفته است که ساهاست در سراسر جهان انجام میشود و در بین بانون طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی خواهان انجام لیزر بیکینی هستند.شما نیز میتوانید با شماره های کلینیک لیزر درخشان تماس بگیرید و با متخصصان ما مشورت کنید و در صورت تمایل لیزر بیکینی یا لیزر دیگر نواحی بدنتان را با قیمت مناسب و بهترین دستگاه های لیزر مو انجام دهید.


این لیزر معمولا در چند جلسه انجام می ­شود. پزشک از دستگاه­های لیزر (به عنوان مثال دستگاه لیزر الکساندرایت) استفاده می ­کند. این دستگاه میزان مشخصی از لیزر را به ناحیه تناسلی که به ناحیه بیکینی معروف است، می­ تاباند. موها پس از چند جلسه لیزر، یا از بین می­ روند و یا بسیار نازک می­ شوند. در این روش موها تا 85 درصد از بین می­رود. مدت زمان این جلسات نیز زیاد طولانی نیست و فقط بین 8 تا 10 دقیقه طول می­ کشد.


وقتی لیزر بیکینی را انجام میدهید میتوانید به راحتی محل را ترک کنید فقط یک سری از مراقبت ها و توصیه ها را باید رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید که در ادامه با این توصیه ها و مراقبت ها آشنا میشوید.


لیزر مو های زائد بیکینی با هدف قرار دادن رنگدانه و یا رنگ مو ها به کار میرود و وقتی لیزر به مو برخورد میکند فولیکول مو از بین میرود و دیگر رشد نمیکند.


انجام لیزرهای درمانی با لیزر مو نیز به بهبود پوست در ناحیه تحت درمان کمک می کند و باعث صاف و بی عیب و نقص شدن آن می شود.


انواع لیزر مو های زائد بیکینی هم عبارتند از :

لیزر دیود : موثرترین نوع لیزر برای پوست‌های روشن و تیره می‌باشد.

لیزر الکساندرایت : این نوع لیزر سریع‌ترین نوع لیزر جهت از بین بردن موهای زائد محسوب می‌شود و برای رفع موهای زائد در نواحی بزرگتر بدن مناسب است.

لیزر ND-YAG : این نوع لیزر برای انواع پوست مناسب می‌باشد. می‌توان از این لیزر برای پوست‌های برنزه نیز استفاده کرد. البته لیزر ND-YAG به اندازه انواع دیگر لیزر مؤثر نمی‌باشد.

 


لیزر موهای زائد واژن

تقریبا تممی خانم ها دیگر از استفاده از تیغ و ژیلت و راه های پر درد سر و کوتاه مدت برای از بین بردن موهای واژن خسته شده اند و اصلا حوصله ای برای این کار ها ندارند.


لیزر موهای زائد واژن هم برای همین مشکلات بوجود آمد تا خانم ها خیالشان از این نظر راحت باشد و با مراجعه به کلینیک های زیبایی از این خدمات استفاده کنند.


کلینیک لیزر درخشان از کلینیک های معتبر زیبایی و انواع خدمات لیزر میباشد که به عنوان دومین کلینیک برتر تهران توسط نظام پزشکی انتخاب شده است و توانسته مشتریان زیادی جذب کند و رضایت کامل تمامی مراجعین را نیز جلب کند.


واژن ناحیه ای حساس و مهم است که برای از بین بردن موهای آن ناحیه باید دقت و حوصله کافی داشت.


همچنین لیزر این ناحیه هم باید توسط متخصص با تجربه و دستگاه مخصوص انجامش شود تا عوارضی نداشته باشد.


 


مزایا لیزر مو های بیکینی (ناحیه تناسلی)

نتیجه لیزر بیکینی


ناحیه بیکینی یا ناحیه تناسلی قسمتی از بدن میباشد که دارای پوستی بسیار حساس و لطیف است و نیاز به مراقبت مداوم دارد پس بهتر است از روش های مختلف اصلاح مو های اضافی بدن که خودتان میدانید برای اصلاح مو های بیکینی استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث آسیب به ناحیه بیکینی شود.


لیزر بیکینی علاوه بر اینکه آسیبی نمیرساند ، مو های روی پوست و زیر پوست بیکینی را نیز به طور کامل از بین میبرد.علاوه بر این لیزر بیکینی روشی است که اصلا دردناک نیست و همچنین روشی تایید شده و ایمن میباشد و کارایی بالایی دارد و انجام لیزر بیکینی به گونه ای است که بعد از اولین جلسه نتایج به طور کامل قابل مشاهده است.


با این مزیت هایی که گفته شد دیگر به راحتی میتوانید انواع مدل های بیکینی را تن کنید و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید.


به جای اینکه قبل از بیرون رفتن و یا شروع رابطه جنسی ، با عجله ناحیه تناسلی خود را شیو کنید میتوانید زمان مفید خود را صرف کار های دیگر کنید زیرا در دوره ای هستیم که زمان برای هر شخص موفقی بسیار مفید است.


شما میتوانید ناحیه بیکینی خود را در بهترین کلینیک های لیزر مو ، با وقت کمتر لیزر کنید و وقتی که برای اصلاح ا روش های متفرقه صرف دفع مو های زائد بیکینی خود میکردید را به انجام کار هی دیگر که کنید که وقتتان بیهوده تلف نشود.


جدا از بحث زمان شما با لیزر بیکینی میتوانید پول های خود را پس انداز کنید یعنی شما اگر بخواهید لیزر بیکینی انجام دهید برای مدتی طولانی فقط یکبار با هزینه مناسب لیزر بیکینی انجام دهید در غیر این صورت معمولا ماهی یکبار باید مقداری پول را صرف خرید وسایل اصلاح کنید اما پس از اتمام درمان هرگونه هزینه ای که در گذشته صرف از بین بردن موهای زائد میشده به اتمام خواهد رسید.با این شرایط حتما شما هم مثل افراد دیگر نتیجه میگیرید که لیزر مو های بیکینی از هر روش دیگری به صرفه تر است.


یکی دیگر از مزیت های لیزر مو که بسیار مورد توجه قرار گرفته و مهم است این است که لیزر بیکینی باعث زیبایی پوست ناحیه بیکینی هم میشود حالا ممکن است بپرسید چطور ممکن است؟


از لیزر مو های زائد واژن میتوان برای از بین بردن هرگونه تغییر رنگ پوست یا لکه های پوستی که روی پوست خود مشاهده میکنید استفاده کرد.همچنین اگر به خاطر استفاده از تیغ یا روش های دیگر اصلاح پوست شما دچار خراش یا زخم و لکه شده است ، میتوانید با انجام لیزر مو آنها را کاهش دهید یا اصلا دیگر مشاهده نکنید.


لیزر مو های زائد بیکینی باعث جلوگیری از رشد مو میشود و بدون رشد مو می توانید از سایش ، تعریق ، لکه دار شدن و سایر موارد تحریک کننده غیرقابل تصور که در آن ناحیه اتفاق می افتد خداحافظی کنید.


لازم است بگوییم که خیلی از خانم ها هستند که به صورت جداگانه قسمت های مختلف صورت یا بدنشان را لیزر میکنند اما پیشنهاد ما به این افراد این است که از لیزر فول بادی یا کل بدن استفاده کنند مخصوصا اگر ورزشکار هستند ، تا هم در وقت و هم در هزینه خود صرفه جویی کنند و موهای زائد کل بدنشان را از بین ببرند.


معرفی و بررسی بهترین هدفون های بی سیم سامسونگ | بی نظیر در کارایی و کیفیت

امروزه هدفون های بی سیم به دلیل سهولت درجابه‌جایی و استفاده، طرفداران بی‌شماری پیدا کرده‌اند. با من همراه باشید تا در ادامه 4 مورد از برترین‌های هدفون بلوتوث سامسونگ را با هم مرور کنیم.


بهترین هدفون های بی سیم سامسونگ

بهترین هدفون های بی سیم سامسونگ

قطعا مهم‌ترین موردی که باید در خرید یک هدفون یا هدست مورد نظر قرار بگیرد، کیفیت صدا است و همه دوست دارند موسیقی که به آن گوشی می‌دهند دارای کیفیت مناسبی باشد. در حقیقت این روزها که اکثر افراد ترجیح می‌دهند در حین انجام کارهای روزمره و یا ورزش به موسیقی گوش دهند، اهمیت استفاده از هدفون‌های بلوتوثی به مراتب بیشتر شده است.در واقع اینکه بدون نگرانی از گره خوردن سیم‌های هدفون، بتوان به آسانی از آن استفاده کرد مزیت خیلی خوبی محسوب می‌شود که خیلی از کاربران را به استفاده از هدفون های بی سیم ترغیب می‌کند. با این حال برای آنکه یک هدفون بی سیم باکیفیت داشته باشید که خیلی زود شارژش تمام نشده و موسیقی را با وضوحی عالی و کیفیتی بالا برای شما پخش کند، می‌بایست هدفون خود را از برند معتبری خریداری کنید. کمپانی نام‌ آشنای سامسونگ در این زمینه، هدفون های بی سیم با کیفیتی را روانه بازار کرده است که با امکانات متعددی که برای هر هدست بی سیم درنظر گرفته است، توانسته به خوبی نیازهای قشرهای مختلف کاربران خود را برآورده کرده و هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد.


با من همراه باشید تا در ادامه 4 مورد از بهترین هدفون های بی سیم سامسونگ را با هم مرور کنیم.


فهرست عناوین:


هدفون بی سیم سامسونگ Level U

هدفون بی سیم سامسونگ U Flex

هدفون استریو سامسونگ لول یو پرو (Level U Pro)

هدفون بی سیم سامسونگ مدل گیر آیکون ایکس (Gear IconX)

هدفون بی سیم سامسونگ Level U

هدفون بی سیم سامسونگ Level U

هدفون بی سیم سامسونگ Level U

هدفون بلوتوث سامسونگ مدل Level U از بلوتوث نسخه 4.1 پشتیبانی کرده و به لطف بهره‌مندی از دو میکروفون داخلی، صدایی با وضوح بالا را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. منبع تغذیه این هدست یک باتری لیتیوم یونی است که قادر است از پخش موسیقی به مدت 10 ساعت پشتیبانی کرده و حدود 11 ساعت مکالمه پیوسته را برای کاربر تامین کند. گفتنی است این هدست در حالت استندبای حدود 500 ساعت شارژ خود را حفظ می‌کند. این محصول مجهز به درگاه MicroUSB است که از همین طریق نیز شارژ می‌شود. هدفون بلوتوث سامسونگ مدل Level U طراحی ارگونومیکی داشته و در استفاده طولانی مدت، گوش و گردن کاربر را اذیت نخواهد کرد. این هدست از اپلیکیشن Samsung Level پشتیبانی کرده و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در حقیقت کاربر به لطف این اپلیکیشن می‌تواند از قابلیت‌هایی نظیر هشدار تماس از دست رفته، ساعت هشدار دهنده، یادآوری برخی برنامه‌ها و همچنین نمایش میزان باتری استفاده کند. بر روی این هدفون، دکمه‌هایی برای تنظیم صدا و کنترل آهنگ تعبیه شده است و کاربر می‌تواند با استفاده از میکروفون داخلی این محصول به تماس‌های دریافتی خود پاسخ دهد. هدست بی سیم سامسونگ مدل Level U از قابلیت کاهش صدای مزاحم و حذف اکو پشتیبانی کرده و صدایی با کیفیت استریو را به کاربر هدیه می‌کند. قطر درایور این هدست 12 میلی‌متر بوده و فرکانس پاسخگویی آن 20 هرتز تا 20 هزار هرتز است. این محصول از پروتکل‌های A2DP ،AVRCP ،HSP و HF پشتیبانی کرده و امپدانسی در حدود 32 اهم دارد. شما در هنگام خرید هدفون بلوتوث سامسونگ مدل Level U یک سرگوشی اضافه و همچنین یک کابل شارژ MiniUSB را نیز دریافت خواهید کرد. گفتنی است گوشی‌های این هدست به‌ واسطه آهنربا به یکدیگر متصل می‌شوند. در آخر باید گفت که این هدست از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و چنانچه قصد خرید یک هدفون بلوتوث را دارید، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. قابل ذکر است قیمت هدفون بلوتوث سامسونگ مدل Level U در بازار حدود 350 هزار تومان است.


Samsung Level U headphones

Samsung Level U headphones

هدفون بی سیم سامسونگ U Flex

اگر به دنبال یک هدست بی سیم باکیفیت و از برند معتبر هستید، هدفون بی سیم سامسونگ مدل U Flex به شما پیشنهاد می‌شود. این هدفون از بلوتوث نسخه 4.2 پشتیبانی کرده و برد مفیدی در حدود 10 متر دارد. شما می‌توانید این محصول را به راحتی به موبایل، تبلت و سایر دستگاه‌های دارای بلوتوث متصل کرده و از کیفیت صدای فوق‌العاده آن نهایت لذت را ببرید. گفتنی است باتری لیتیوم یونی این هدفون قادر است از 10 ساعت پخش موسیقی مداوم و حدود 9 ساعت مکالمه پیوسته پشتیبانی کرده و در هنگام استندبای برای 250 ساعت، شارژ خود را حفظ کند. شما می‌توانید این محصول را از طریق درگاه MicroUSB آن شارژ کنید. سامسونگ بر روی این هدست دکمه‌هایی برای تنظیم صدا، کنترل آهنگ و خاموش / روشن کردن در نظر گرفته است؛ علاوه بر این، هدفون U Flex از دستیار صوتی بیکسبی نیز پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که باید به قابلیت‌های Multipoint و Audio Streaming این هدفون نیز اشاره کرد. هدست U Flex از فناوری Codec بهره برده و کاربر می‌تواند به واسطه میکروفون‌های داخلی آن به تماس‌های دریافتی خود پاسخ دهد. این هدست تنها 51 گرم وزن داشته و به‌واسطه انعطاف‌پذیری بالایی که دارد به راحتی در کیف و یا جیب کاربر جا می‌شود. سرگوشی‌های این هدست از نوع آهنربایی بوده و در صورت عدم استفاده به هم متصل می‌شوند. هدفون U Flex با ووفر 11 میلی‌متری و توییتر 8 میلی‌متری تجهیز شده و به خوبی صداهای زیر و بم را باکیفیت عالی پخش می‌کند. کیفیت صدای خروجی از این هدفون، استریو است. لازم به ذکر است که این هدفون بی سیم از فرکانس پاسخگویی 8 هرتز تا 25 هزار هرتز پشتیبانی کرده و حساسیتی در حدود 123 دسی‌بل دارد. هدفون U Flex مجهز به استانداردهای A2DP، AVRCP و HFP است و با قابلیت‌های کامل خود، نیاز کاربران را به خوبی برطرف می‌سازد. شما با خرید این محصول، یک دفترچه راهنما، کابل شارژر و سرگوشی اضافه نیز دریافت خواهید کرد. قیمت هدفون بلوتوث سامسونگ مدل U Flex حدود 400 تا 500 هزار تومان در بازار است که با داشتن تمام این ویژگی‌های جالب و عملکرد عالی، قیمت منصفانه‌ای تلقی می‌شود.


مازوخیسم چیست؟ هر آنچه باید درباره خودآزاری بدانید

مازوخیسم چیست؟

مازوخیسم نوعی اختلال روانی است که در آن فرد با آسیب‌رساندن به خود احساس رضایت می‌کند. ممکن است این آسیب‌ها روحی و جسمی باشند. در واقع، شخص مازوخیست یا آزارطلب برای رسیدن به لذت خودش را در موقعیت‌های دردناک قرار می‌دهد.


تنبلی و به تعویق انداختن از نشانه‌های مازوخیسم است


خودآزاری ممکن است خودآگاه یا ناخودآگاه باشد.

دکتر ساینا

برای درک بهتر خودآگاه‌بودن خودآزاری، چند مثال رایج را باهم مرور می‌کنیم:


فردی را در نظر بگیرید که برای دیده‌شدن در شبکه‌های اجتماعی، کارهای عجیب و بعضا دور از شأن انسانی می‌کند. با این کار، خودش را در معرض انتقادات شدید و توهین مردم قرار می‌دهد که بسیار آزاردهنده‌اند. منتها شنیدن توهین آن شخص را راضی می‌کند و حتی ممکن است برایش لذت‌بخش باشد.

روز خیلی خوبی را در نظر بگیرید که به شما خوش گذشته و همه‌‌چیز به‌خوبی پیش رفته است. منتها احساس گناه می‌کنید و مدام منتظر اتفاقی بد هستید. احساس گناه ناشی از اتفاقی خوب به این معنی است که شما خودتان را لایق خوشی نمی‌دانید؛ زیرا کسانی وجود دارند که وضعیت زندگی خیلی بدی دارند و با وجود آنها، شما حق ندارید خوش باشید. به این ترتیب، شما احساس می‌کنید آدم خوبی هستید که به بقیه هم فکر می‌کنید. همین فکر شما را راضی می‌کند.

فرض کنید پروژه‌ای مهم در دست دارید و باید تا ۲ هفته آینده آن را تحویل دهید. به‌راحتی می‌توانید با انجام روزی ۲ ساعت کار، این پروژه را به بهترین شکل آماده کنید. منتها آن را تا روز آخر رها می‌کنید. به‌اصطلاح، کارتان را برای «دقیقه ۹۰» می‌گذارید. در این صورت، خودتان را در معرض استرسی بسیار شدید قرار داده‌اید و مدام خودسرزنشی می‌کنید. در این مورد، شما با خودسرزنشی احساس رضایت می‌کنید. همین احساس رضایت انگیزه‌ای می‌شود تا شما بالاخره پروژه را انجام دهید.

کتاب «ونوس خزپوش» را خوانده‌اید؟

ونوس خزپوش (به فرانسوی: La Vénus à la fourrure) رمانی فرانسوی مازوخیستی است. واژه مازوخیسم (Masochism) از نام نویسنده کتاب، لئوپولد فون زاخر مازوخ (Leopold von Sacher-Masoch) گرفته شده است. این رمان اروتیک فانتزی‌های عاطفی و جنسی مردی آزارطلب را روایت می‌کند. در این رابطه، مرد داستان آزارطلب، و زن رؤیاهایش آزاردهنده است. این کتاب بعدها مورد توجه بسیاری از روان‌شناسان قرار گرفت و انگیزه‌های آزارطلبی شخصیت مرد داستان سوژه بسیاری از تحلیل‌های روانکاوی مدرن شد. در واقع، وقایع این کتاب مثالی گویا از زندگی روزمره بسیاری از افراد مازوخیست در دنیای واقعی است.


احساس رضایت حتما نباید با لذت همراه باشد. در مازوخیسم، این نوع رضایت احساس حقارت و نادیده‌گرفته‌شدن درونی را تأیید و تقویت می‌کند.

حتما بخوانید: بهترین کتاب های روانشناسی دنیا؛ گزیده‌ای از ۱۰۰ کتاب برتر بوک‌آتوریتی

ریشه‌ روان‌شناختی مازوخیسم چیست؟

ریشه مازوخیسم - کودک خشمگین و احتمال بروز مازوخیسم


بسیاری از رفتارهای مازوخیستی در کودکی افراد ریشه دارند؛ برای مثال، کودک ۴ساله‌ای را در نظر بگیرید که پولی را بدون اجازه از کیف مادرش برمی‌دارد. مادر با تصور و هراس از اینکه کودک دزدی کرده است، تنبیهی را برای او در نظر می‌گیرد که اصلا با اندازه و شدت عمل هم‌خوانی ندارد (مثلا دست او را با قاشق داغ می‌سوزاند)؛ ولی کودک اصلا معنای دزدی را نمی‌داند و متوجه نیست که چرا تنبیه شده است، آن هم به این شدت!


کودک به‌خاطر دردی که می‌کشد از مادرش خشمگین می‌شود؛ ولی به او گفته‌اند که مادر مقدس است. هم‌زمان با احساس درد و خشم، به‌خاطر خشمی که نسبت به موجودی مقدس دارد، احساس گناه نیز به‌سراغش می‌آید. می‌داند برای اینکه کودکِ خوب مادرش باشد باید خشمش را فروبخورد و حق را به مادرش بدهد. با تصور اینکه حالا با فروخوردن خشمش آدم خوبی می‌شود، احساس رضایت می‌کند. کودک این الگو را با خود به بزرگ‌سالی می‌آورد و برای رسیدن به احساس رضایت، آن را تکرار می‌کند.


حالا به احساساتی که در یک لحظه به کودک هجوم آورده‌اند توجه کنید: سردرگمی، درد، خشم، عذاب وجدان، احساس گناه، و در نهایت رضایت و شاید لذت! این الگویی است که افراد مازوخیست آن را به‌دفعات زیادی در کودکی خود تجربه کرده‌اند.

حتما بخوانید: بهترین کتاب های فرزند پروری برای راهنمایی پدر و مادرها

۵ نشانه از رایج‌ترین علائم مازوخیسم را بشناسید

افراط کردن در ورزش و مازوخیسم


شاید بد نباشد علائم مازوخیسم را بشناسیم تا در صورت مشاهده آنها در خود یا اطرافیان، اقدامات درمانی لازم را انجام دهیم.


۱. ناتوانی در ردکردن درخواست‌‌های دیگران

یکی از نشانه‌های مازوخیسم این است که فرد توانایی نه‌گفتن ندارد، زیرا گمان می‌کند این کار دور از معرفت و دوستی است. فرد حاضر می‌شود برای رضایت بقیه خودش را در شرایط سخت قرار دهد و به درخواست‌های آنها تن دهد. هرچند فرد در این شرایط به‌سختی می‌افتد، این کار ناخودآگاه به او احساس رضایت می‌دهد؛ زیرا دیگران او را تصدیق خواهند کرد.


۲. تلاش بیش‌ازحد برای بهتربودن

ورزش‌کردن به‌صورت افراطی، رژیم‌های غذایی خیلی سخت، کاهش ساعات خواب، و زیاده‌روی در مطالعه ممکن است نشانه‌های از مازوخیسم باشند. گاهی فرد خودش را وادار می‌کند کارهایی را انجام دهد که برایش آزاردهنده‌اند؛ فقط به این خاطر که تصور می‌کند برای بهترشدن باید آنها را انجام دهد.


۳. تنبلی بیش‌ازحد

تنبلی‌کردن گاهی خوب است و به شما فرصت بازپروری افکارتان را می‌دهد. منتها اگر این تنبلی باعث می‌شود تمام کارهایتان به لحظه آخر موکول شود، احتمالا نشانه‌هایی از مازوخیسم در شما وجود دارد. ممکن است شما به‌صورت ناخودآگاه می‌خواهید با این کار احساس استرس و خودتنبیهی را (که هر دو از ویژگی‌های مازوخیسم هستند) در خودتان بیدار کنید تا به رضایت برسید.


۴. ماندن در رابطه‌های آزاردهنده

روابط آزاردهنده، چه فقط دوستی باشند و چه عاطفی، روابط مشکل‌داری‌اند. اینکه شخصی تمایل داشته باشد در چنین رابطه‌هایی بماند یا فقط چنین رابطه‌هایی را انتخاب کند، نشان‌دهنده مازوخیسم است. اگر باید همیشه برای جلب‌توجه شریک عاطفی خود بسیار تلاش کنید، اگر شریک عاطفی شما بارها به شما خیانت کرده و هنوز رابطه را حفظ کرده‌اید، اگر بارها مورد بی‌احترامی، اهانت و آسیب فیزیکی شریک عاطفی خودتان قرار گرفته‌اید و همچنان پایند آن رابطه هستید، احتمالا به نوع شدیدتری از مازوخیزم مبتلا هستید.


۵. احساس گناه بدون دلیل

افراد مبتلا به مازوخیسم بدون اینکه دلیلی داشته باشند مدام احساس گناه می‌کنند. وقتی هدیه‌ای می‌گیرند، احساس می‌کنند لایق آن نیستند. وقتی از آنها تعریف می‌شود، نمی‌پذیرند و وقتی احساس خوش‌حالی می‌کنند، منتظر اتفاقی بد هستند. همه اینها به‌خاطر احساس گناهی است که همیشه و بدون دلیل همراه آنها است؛ انگار جرمی مرتکب شده‌اند، ولی نمی‌دانند چه جرمی!


کولپوسکوپی (Colposcopy)

معاینه دقیق واژن، اطراف دهانه واژن و دهانه رحم برای بررسی علائم بیماری؛ “کولپوسکوپی” یا Colposcopy نامیده می شود که توسط یک دستگاه مخصوص به نام کولپوسکوپ انجام میشود.


در صورتی که نتیجه تست پاپ اسمیر طبیعی نباشد ممکن است کولپوسکوپی توصیه شود. اگر پزشک ناحیه ای از سلول های غیر طبیعی در کولپوسکوپی مشاهده نماید نمونه ای از بافت آن را برمیدارد تا بعدا در زیر میکروسکوپ بیشتر بررسی شود.

بسیاری از زنان پیش از کولپوسکوپی اضطراب زیادی را تجربه می کنند به همین علت آشنایی با این کار می تواند احساس راحتی بیشتری به بیمار ببخشد.


 


کولپوسکوپ

دستگاه کولپوسکوپ

چرا کولپوسکوپی انجام می شود؟

ممکن است علت آن مشاهده ناهنجاری در تست پاپ اسمیر یا معاینه لگن باشد. کولپوسکوپی برای تشخیص موارد زیر ممکن است استفاده شود:


زگیل تناسلی (ویروس HPV)

اطلاعاتی در مورد دهانه رحم

تغییرات پیش سرطانی بافت های دهانه رحم

تغییرات پیش سرطانی در بافت واژن

تغییرات پیش سرطانی در اطراف دهانه واژن

خطرات و عوارض کولپوسکوپی

این روش تشخیصی مطمئن بوده و به ندرت مشکلی ایجاد می کند. در موارد نادر عوارض نمونه برداری در حین کولپوسکوپی دهانه رحم ممکن است اتفاق بیفتد که عبارتند از:


خونریزی شدید

عفونت

درد لگن

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

علائم و نشانه هایی که ممکن است بیانگر عوارض کولپوسکوپی باشند عبارتند از:


خونریزی که شدیدتر از قاعدگی معمولی تان است

لرز

تب

دل درد شدید

در صورت تجربه هر یک از موارد بالا پس از کولپوسکوپی، به پزشک مراجعه کنید.

برای آزمایش کولپوسکوپی چگونه آماده شویم؟

پزشک ممکن است موارد زیر را به شما پیشنهاد دهد:


طوری زمان بندی کنید که کولپوسکوپی رحم در مدت قاعدگی تان نباشد

یک یا دو روز قبل از این کار نباید رابطه جنسی از واژن داشته باشید

از یک یا دو روز قبل، نباید پد یا نوار بهداشتی استفاده کنید

دو روز قبل از کولپوسکوپی نباید داروهای مربوط به واژن استفاده کنید

میتوانید پیش از مراجعه برای کولپوسکوپی مسکن هایی مثل ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف کنید

اضطراب پیش از کولپوسکوپی رحم

بسیاری از زنان تا زمان فرا رسیدن نوبت کلپوسکوپی، نگرانی زیادی را تجربه میکنند. اضطراب باعث میشود احساس ناراحتی و آشفتگی عمومی داشته باشید و تمرکز کردن و خوابیدن برایتان دشوار باشد.


زنانی که اضطراب زیادی را متحمل میشوند ممکن است در حین کار نیز درد بیشتری احساس کنند. زنانی که اضطراب بالا دارند بیشتر احتمال دارد که برای معاینه مراجعه نکنند.


برای غلبه بر اضطراب پیش از کولپوسکوپی اقدامات زیر می تواند مفید باشد:


هر سوالی دارید از پزشک خود در مورد این معاینه بپرسید

نگرانی های خود را روی کاغذ بنویسید

هر فعالیتی که شما را آرام می کند مثل ورزش، مدیتیشن یا ملاقات دوستان، انجام بدهید

برای بعضی افراد گوش دادن به موسیقی آرام بخش است بنابراین این افراد میتوانند هدفون همراه خود بیاورند و در مطب با گوش دادن موسیقی خود را آرام کنند. از پزشک بپرسید آیا میتوانید در حین معاینه هم به موسیقی گوش دهید یا نه. بعضی از زنان با گوش دادن موسیقی درد کمتری حس می کنند.

کولپوسکوپی چگونه انجام می شود؟

این کار معمولا در مطب دکتر انجام می شود و ده تا بیست دقیقه طول می کشد. بر روی تخت به پشت دراز می کشید و پاهای خود را همانند وقتی که معاینه لگن یا پاپ اسمیر انجام میدهید، باز می کنید.


کولپوسکوپی چیست

کولپوسکوپی چگونه انجام می شود

دکتر اسپکولوم فلزی (speculum) را داخل واژن قرار می دهد. اسپکولوم دیواره های واژن را باز نگه می دارد تا دکتر بتواند دهانه رحم را ببیند.


پزشک ابزار مخصوصی که برای بزرگتر دیدن بافت هاست به نام کولپوسکوپ در موقعیت تقریبا چند سانتیمتری دهانه واژن قرار می دهد. نور روشنی داخل واژن تابانده می شود و دکتر از داخل لنز (مثل میکروسکوپ) نگاه می کند.


دهانه رحم و واژن با پنبه ای پاک می شود تا مخاط سطح آن تمیز شود. احتمالا محلول سرکه یا محلول دیگری استفاده می شود. ممکن است این کار باعث احساس سوزش یا مور مور شدن بدهد. محلول کمک می کند سلول های مشکوک مشخص تر دیده شوند.


نمونه برداری (biopsy) چگونه است؟

اگر دکتر ناحیه مشکوکی را شناسایی کند نمونه کوچکی از آن برم یدارد. برای برداشتن نمونه از ابزار نمونه برداری تیز برای برش استفاده می شود. اگر چند ناحیه مشکوک دیده شود چند نمونه برداشته میشود. احساس بیمار در حین نمونه برداری بستگی به نوع بافتی که برداشته میشود دارد.


نمونه برداری از دهانه رحم (Cervical biopsy). نمونه برداری از دهانه رحم باعث ناراحتی خفیف میشود اما معمولا دردی ندارد فقط ممکن است کمی احساس فشار یا انقباض داشته باشید

نمونه برداری از واژن (Vaginal biopsy). نمونه برداری از بخش پایین واژن یا اطراف دهانه واژن دردناک است بنابراین ممکن است دکتر بی حسی موضعی استفاده کند تا دردی حس نکنید.


تست پاپ اسمیر چیست و چه زمانی باید انجام شود؟

تست پاپ اسمیر، نوعی غربالگری برای سرطان دهانه‌ی رحم است. در واقع برای بررسی وجود سلول‌های سرطان و پیش‌سرطانی از این آزمایش کمک گرفته می‌شود. در صورت تشخیص سلول‌های پیش‌سرطانی، امکان درمان آنها قبل از ابتلا به سرطان امکان پذیر است. برای انجام این آزمایش، سلول‌هایی از دهانه‌ی رحم به‌آرامی برداشته می‌شوند و از نظر عادی یا غیرعادیِ بودنِ رشد بررسی می‌شوند. شاید در حین فرایند، کمی ناراحتی نیز پیش آید اما بعد از آن هیچ‌گونه دردی در بلندمدت متوجه فرد نخواهد بود.


آزمایش پاپ اسمیر برای چیست؟

دکتر ساینا

پاپ اسمیر برای چه مواردی انجام می‌شود؟


بیشتر زنان از ۲۱ سالگی به بعد باید آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند، زیرا برخی از زنان در خطر ابتلا به عفونت یا سرطان هستند. اگر شرایط زیر را دارید، باید تعداد آزمایش‌هایی که انجام می‌دهید بیشتر باشد:


HIV مثبت دارید.

در اثر شیمی‌درمانی یا پیوند عضو، ایمنی بدن‌تان کاهش پیدا کرده است.‌

همین حالا سؤالت رو از پزشک زنان، آنلاین بپرس.

اگر بالای ۳۰ سال هستید و ۳ آزمایش را پشت سرهم با نتیجه‌ای مطلوب و عادی انجام داده‌اید، از پزشک‌تان بخواهید که هر ۵ سال یک‌بار، این آزمایش را اگر همراه با غربالگری HPV یا غربالگری ویروس پاپیلوم انسانی است، برای‌تان انجام دهد. HPV، نوعی ویروس است که باعث زگیل می‌شود. دلایل اولیه ایجاد سرطان دهانه‌ی رحم، انواع HPV ۱۶ و ۱۸ است. چنانچه به HPV دچار باشید، احتمال ابتلا به سرطان دهانه‌ی رحم در شما بیشتر خواهد بود.


زنان بالای ۶۵ سال که نتایج‌شان آزمایشاتشان در گذشته رضایت‌بخش بوده است، ممکن است دیگر نیازی به انجام این آزمایش نداشته باشند. فارغ فعالیت جنسی‌تان، باید آزمایش پاپ‌‌اسمیر را در برنامه درمانی-پزشکی خود قرار بدهید. علت اهمیت انجام این آزمایش این است که ویروس HPV می‌تواند سال‌ها به‌طور مخفی و پنهان در بدن بماند و ناگهان فعال بشود.


آزمایش پاپ‌اسمیر و فعالیت‌ جنسی

پرسشی متداول در زمینه آزمایش پاپ‌اسمیر این است: فردی که بالای ۲۱ سال است، در صورت نداشتن روابط جنسی نیاز به این آزمایش دارد یا خیر؟ در بیشتر موارد، علت سرطان دهانه‌ی رحم عفونت ناشی از ویروس HPV است. این ویروس نیز از راه رابطه جنسی منتقل می‌شود. البته تمام سرطان‌های دهانه‌ی رحم نیز نتیجه این عفونت نیستند. در کل، به تمام زنانی که از ۲۱ سال گذر می‌کنند توصیه می‌شود تا هر ۳ سال یک بار، غربالگری پاپ اسمیر را انجام دهند.


آزمایش پاپ اسمیر هر چند وقت باید انجام شود؟

بسامد انجام این آزمایش به عوامل متعددی بستگی دارد. مثلا خطرات محتمل و سن افراد در این زمینه بسیار مهم هستند.


سن بسامد انجام پاپ‌اسمیر

بالای ۲۱ سال، نداشتن رابطه جنسی نیازی نیست

بالای ۲۱ سال، داشتن رابطه جنسی هر ۳ سال یک‌بار

۲۱ تا ۲۹ سال هر ۳ سال یک‌بار

۳۰ تا ۶۵ سال هر۳ تا ۵ سال یک‌بار، اگر نتیجه‌ی آزمایش اچ.پی.وی و پاپ‌ اسمیر منفی‌ است.

۶۵ سال به بالا ممکن است دیگر به آزمایش نیاز نباشد؛ با پزشک مشورت کنید.

آمادگی برای آزمایش

 


آمادگی برای انجام پاپ اسمیر


توصیه‌ها:


اگر دوره عادت‌ ماهیانه خود را می‌گذرانید حتما به پزشک‌تان اطلاع بدهید، زیرا ممکن است نتایج‌تان را تحت تأثیر قرار بدهد.

از برقراری رابطه جنسی پرهیز کنید، از دوش واژینال یا محصولات جلوگیری از بارداری اسپرم‌کش نیز در روز قبل از آزمایش استفاده نکنید.

آرام باشید. نفس عمیق بکشید و سعی کنید خونسردی‌تان را حفظ کنید.

برای انجام آزمایش پاپ‌ اسمیر می‌توانید هماهنگی‌های لازم را با متخصص زنان در معاینات سالیانه خود صورت بدهید یا مستقل از معاینات سالیانه، این آزمایش را انجام بدهید. از بابت هزینه‌ی این آزمایش نیز زیاد نگران نباشید، زیرا بیشتر بیمه‌ها هزینه‌ی آن را تأمین می‌کنند.


اگر هنگام انجام آزمایش پریود باشید، پزشک زمان دیگری را برای آزمایش مجدد مشخص خواهد کرد. زیرا در دوران عادت ماهیانه احتمال دارد که نتیجه آزمایش کاملا صحیح نباشد. رابطه جنسی، دوش واژینال و استفاده از محصولات جلوگیری از بارداری اسپرم‌کش نیز در روز قبل از آزمایش، احتمال مداخله در نتیجه‌ی صحیح را دارد.


در بیشتر موارد، انجام پاپ اسمیر در ۲۴ هفته اول بارداری نیز بلامانع است. بعد از این مدت، انجام پاپ اسمیر با درد توأم خواهد بود. بعد از زایمان نیز باید ۱۲ هفته صبر کنید و بعد آزمایش پاپ اسمیر را پیگیری کنید. آرام بودن بدن در هنگام انجام آزمایش پاپ اسمیر نقش مهمی در سهولت فرایند دارد. پس سعی کنید با روش‌های آرامش‌بخش و تنفس عمیق و … خود را خونسرد و آرام نگه دارید.