بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

راهنمای خرید پرینترهای خانگی

پرینتر (Printer) یا چاپگر یکی از تجهیزاتی است که متون یا تصاویر ایجادشده توسط رایانه را بر روی کاغذ چاپ می‌کند. پرینترهای خانگی در صرفه‌جویی زمان و هزینه، کمک شایانی به ما می‌کنند، زیرا دیگر وقتمان را جهت رفت‌وآمد به کافی‌نت‌ها و خدمات کامپیوتری صرف نمی‌کنیم. از طرفی اگر پرینتر خانگی شما نامناسب باشد می‌تواند شما را از داشتن پرینتر خسته و پشیمان کند. بنابراین اگر شما نیز در حین خرید با سوالاتی مانند بهترین پرینترهای خانگی کدامند؟ پرینتر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟ پرینتر سیاه و سفید بخرم یا رنگی؟ تک‌کاره یا چندکاره؟ مواجه شده‌اید، ما در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین پرینترهای خانگی را بشناسید، سپس بهترین آن را برای خود خریداری نمایید.  راهنمای خرید پرینترهای خانگی شاید گمان کنید که پرینترها ازجمله تجهیزاتی هستند که تنها در ادارات و سازمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ اما بهتر است بدانید که امروزه بسیاری از افراد در خانه برای انجام امور مختلف از پرینتر استفاده می‌کنند. برای خرید یک پرینتر خانگی باید عوامل مختلفی را موردتوجه قرار دهید. درصورتی‌که می‌خواهید بدانید بهترین پرینترهای خانگی کدام‌اند با ما همراه باشید.

انواع پرینتر خانگی از نظر رنگ
پرینتر تک رنگ (سیاه و سفید)
این نوع چاپگرها فقط دارای رنگ مشکی بوده و برای چاپ عکس مناسب نیستند. معمولا از پرینترهای تک رنگ برای چاپ اسناد و مدارک، مقاله و نمودار استفاده می‌شود.




پرینتر رنگی
این نوع از پرینترها دارای رنگ‌های بیشتری نسبت به پرینترهای سیاه و سفید می‌باشند و همچنین برای چاپ عکس در هراندازه‌ای مناسب هستند. پرینترهای رنگی کارایی پرینترهای تک رنگ را نیز دارند.

پرینتر تصعید رنگ
درصورتی‌که به عکاسی علاقه دارید و می‌خواهید یک پرینتر برای چاپ تصاویر خود داشته باشید بهترین گزینه پرینتر خانگی که می‌تونید تهیه کنید پرینتر تصعید رنگ خواهد بود. در این پرینترها از کاست‌های جوهر و کاغذهای مخصوص استفاده می‌شود.

این نوع از پرینترها برای چاپ تصاویر بسیار مناسب هستند و شما را از مراجعه به آتلیه‌ها بی‌نیاز می‌کنند. درواقع شما با استفاده از این پرینترها به‌سادگی می‌توانید عکس‌های دوربین دیجیتال خود را در خانه چاپ کنید.

انواع پرینتر خانگی از نظر تکنولوژی چاپ
پرینتر لیزری
پرینتر لیزری نوع متداولی از چاپگرها است که با سرعت و کیفیت بالا، متن و گرافیک را بر روی کاغذ چاپ می‌کند. چاپگرهای لیزری مانند دستگاه فتوکپی دیجیتال و پرینترهای چند منظوره از سیستم زیروگرافی استفاده می‌کنند.

پرینتر جوهر افشان
رایج‌ترین نوع پرینتر برای مصارف خانگی پرینترهای جوهر افشان می‌باشند. چاپگرهای جوهر افشان با پاشیدن قطرات بسیار ریز جوهر بر روی کاغذ، نقش ایجاد کرده و به مخزن جوهر آن نیز کارتریج می‌گویند.

اگر پرینتر را برای مصارف خانگی می‌خواهید و قصد ندارید به طور مداوم از آن استفاده کنید، پرینترهای لیزری می‌توانند برایتان مناسب باشند. اما اگر گرافیست و عکاس هستید و همچنین به دنبال بهترین پرینتر خانگی برای چاپ عکس می‌گردید، بهتر است از پرینترهای جوهرافشان استفاده کنید.

راهنمای خرید بهترین پرینتر

پرینتر همه‌کاره (All In One)
اگر علاوه بر چاپ کردن به قابلیت‌های بیشتری نیاز دارید می‌توانید سراغ پرینترهای همه‌کاره یا دستگاه‌های All In One بروید. این نوع پرینترها قابلیت‌های دیگری نظیر ارسال و دریافت فکس، اسکن و کپی کردن اسناد و تصاویر را دارند. بنابراین اگر به دستگاه‌های دیگری نظیر چاپ، فکس یا کپی نیاز دارید، می‌توانید یک پرینتر همه‌کاره را انتخاب کنید. پرینتر خانگی همه‌کاره علاوه بر اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کند از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه است.

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری
اگر قصد دارید یک پرینتر خانگی بخرید احتمالاً بر سر دوراهی پرینتر لیزری و جوهرافشان قرار خواهید گرفت. همچنین بهتر است با این نکات آشنا باشید تا بتوانید چاپگر مورد نیازتان را انتخاب و خریداری نمایید. از تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد