بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

ویژگی که اغلب افراد باهوش دارند

افراد باهوش در جایگاه خاصی در میان مردم هستند و همیشه مورد احترام قرار می گیرند و غالبا افراد موفقی در زندگی هستند. دانشمندان تا به حال افراد باهوشی را مورد بررسی قرار داده اند, که به یکسری نکات خاص دست پیدا کرده اند که در این افراد باهوش یکسان است .هوش یک قابلیت است که خدا به هر اندازه ای در افراد قرار داده است و البته این میزان یکسان نیست و ممکن است برخی از این نعمت الهی بیشتر برخوردار باشند. روش ها و تست های بسیاری برای ارزیابی هوش وجود دارد. صرف نظر از روش های پیچیده، نشانه های ساده ای هم وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد تا به میزان هوش خود و اطرافیان پی برد. نشانه های زیر راهی برای تشخیص افراد باهوش است.


راه تشخیص باهوش تر بودن نسبت به دیگران

نشانه های افراد باهوش

1. فروتنی

فروتنی یکی از نشانه‌های افراد باهوش است. این افراد از گفتن جمله‌ی «نمی‌دانم» واهمه‌ای ندارند، آنها اگر چیزی را بلد نباشند، می‌توانند آن را یاد بگیرند. جاستین کروگر و دیوید دانینگ با انجام پژوهشی بر این دیدگاه صحه می‌گذارند. طبق پژوهش آنها هرچه شخص بهره‌ی هوشی کمتری داشته باشد، در مورد توان ذهنی خود دچار غلو و بزرگ‌نمایی می‌شود. مثلا در آزمایشی، دانشجویانی که در آزمون پذیرش رشته‌ی وکالت نمره‌ی پایینی گرفته بودند، احساس می‌کردند به ۵۰ درصد سؤالات پاسخ درست داده‌اند. برخلاف آنها، افرادی که در این آزمون نمره‌ی بالاتری گرفته بودند، احساس می‌کردند به سؤالات کمتری پاسخ درست داده‌اند.

2.  موسیقی
موسیقی

تحقیقات نشان داده موسیقی باعث می شود که مغز کودک در چند مورد رشد داشته باشد. یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که نمرات کودکان 4 تا 6 ساله در یک آزمون هوش کلامی، بعد از چند ماه شرکت در کلاس های موسیقی، افزایش چشمگیری داشته است. مطالعه ای دیگر در سال 2014 توسط گلن شلنبرگ انجام شد و این نتیجه به دست آمد که کودکان 6 ساله ای که 9 ماه در کلاس پیانو یا آواز شرکت کرده بودند نسبت به کودکانی که در کلاس تئاتر شرکت کرده بودند یا هیچ دوره ای نگذرانده بودند، افزایش IQ بالایی داشتند. تحقیق دیگر شلنبرگ در سال 2013 نشان داد اکثر کودکانی که دوره ای موسیقی می گذرانند، بسیار موفق هستند. به عبارت دیگر در دنیای واقعی، آموزش موسیقی می تواند باعث افزایش تفاوت های شناختی شود.

3.بزرگترین  فرزند  خانوادهفرزند اول

بزرگ ترین فرزندان معمولا باهوش تر هستند اما این موضوع ربطی به ژنتیک ندارد. یک اپیدمیولوژیست نروژی به بررسی ترتیبِ تولد، وضعیت سلامتی و نمره IQ حدود 25،000 پسر جوان 19 و 20 ساله که بین سال های 1967 و 1976 متولد شده بودند، پرداخت. نتیجه به دست آمده نشان داد که فرزندان اول دارای میانگین ضریب هوشی 103 بودند، این میانگین برای فرزندان دوم 100 و فرزندان سوم 99 بود. (تست IQ)
نیویورک تایمز می نویسد یافته های جدید از مطالعات معتبر نشان می دهد که میانگین آی کیو فرزندان اول نسبت به خواهران و برادران خود، کمی بیشتر ولی قابل توجه است. تحقیقات نشان می داد که این تفاوت به خاطر عوامل زیستی نبود اما اثر فیزیولوژیکی متقابل بین والدین و فرزندان بر این موضوع تاثیرگذار است. به این دلیل و دلایلی که گفته شد، انتظار می رود که فرزندان اول نسبت به دیگر فرزندان موفق تر باشند ( تنها کمی موفق تر، نمی توان گفت که این تفاوت بسیار چشم گیر است).

4. لاغر بودن

لاغر بودن

در سال 2006 دانشمندان حدود 2200 فرد بالغ را مورد بررسی قرار داده و از آن ها تست هوش گرفتند. این تحقیق که 5 سال به طول انجامید نشان داد که هرچه افراد دورِ کمرِ بیشتری داشته باشند، از توانایی شناختی کمتری برخوردارند. مطالعه دیگری در همان سال منتشر شد که نشان می داد احتمال می رود کودکان 11 ساله ای که امتیاز کمتری در آزمون های کتبی و شفاهی به دست آوردند، در 40 سالگی چاق خواهند شد. نویسندگان مطالعه عقیده دارند که کودکانِ باهوش تر آموزش ها را بهتر فرا می گیرند و این مسئله باعث می شود که جایگاه شغلی بالاتر با درآمدی بیشتر داشته باشند، بنابراین شرایط بهتری برای مراقبت از سلامتی خود نسبت به کسانی که هوش کمتری دارند خواهند داشت. یک مطالعه اخیر هم نشان می دهد که در میان کودکان پیش دبستانی، کودکانی که آی کیو کمتری دارند، دارای شاخص حجم بدن بالاتری هستند. این تحقیق ثابت می کند که عوامل محیطی در این رابطه نقش مهمی بازی می کند. زیرا رابطه بین شاخص حجم بدن و هوش، تحت تاثیر شرایط اجتماعی و اقتصادی است.

5. فراموشی گذشته

فراموش کردن گذشته یکی از مهمترین خصوصیات افراد باهوش و زیرک است مثلا اگر روز گذشته، روز وحشتناکی برای شما بوده است یا روز سختی را پشت سر گذاشته‌اید، باید آن را فراموش کنید. اگر در امروز یا هفته‌ی پیش رو، ذهنتان را مشغول اتفاقات ناخوشایند یا تصمیمات نادرست دیروز کنید، رویکرد اشتباهی در پیش گرفته‌اید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد