بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

چطور زندگی شادتری داشته باشیم؟

برنامه ریزی زندگی مانند تیراندازی است. شما باید مانند رابین هود هدف بگیرید و با دقت و قدرت مناسب تیر را شلیک کنید. بیایید با کمک مهندس شعبانعلی ، یک معلم و نویسنده ، اهداف هوشمندانه تری را انتخاب کنیم. این هدف لزوماً خرید خانه جدید یا اتومبیل لوکس نیست. شاید هدف شما از دست دادن وزن یا داشتن زندگی شادتر باشد.

گاهی عدم دستیابی به هدف دلیل بر تنبلی نیست

بسیاری از اهداف ما ممکن است از لیست سالهای گذشته باشد. بنابراین قبل از اینکه به سراغ اهداف جدید برویم ، بیایید تجدیدنظر کنیم که چرا به برخی از اهداف قبلی نرسیده ایم. این همیشه یکی از اولین برنامه ها برای شروع یادگیری یک زبان جدید است. به عنوان مثال ، اگر قرار است از امروز ۲۰ کلمه جدید یاد بگیرید و این کار را نکنید ، خود را سرزنش نکنید! بپذیرید که بسیاری از اوقات عدم دستیابی به اهداف به دلیل تنبلی یا سهل انگاری ما نسبت به خودمان نیست ، بلکه از همان ابتدا انتخاب هدف اشتباه بوده است. این اهداف گاهی در گوشه ذهن شما کابوسی بد به نظر می رسند و شما را آزار می دهند. همه برنامه هایی را که به آن نرسیده اید حذف نکنید و تصور کنید برخی از اهداف گذشته شما ناخواسته در جدول اهداف فعلی باقی می مانند. با ۲ مورد استثنا:

یکی اینکه سبک زندگی یا دیدگاه شما نسبت به گذشته کاملاً تغییر کرده و برخی از اهداف شما منقضی شده است. به عنوان مثال ، شما قبلاً فقط می خواستید زبان فرانسوی را یاد بگیرید ، اما اکنون اولویت های مهم دیگری دارید که فرصت یادگیری زبان جدید را ندارید.

دوم ، اهداف شما آموخته نمی شوند. چه مفهومی داره؟ یعنی اهدافی که برای شخص دیگری است و به نظر می رسد هر فرد شیک و زیبایی باید این هدف را داشته باشد! به عنوان مثال ، ورزش اگر خودتان آن را دوست دارید بسیار خوب است ، نه به این دلیل که از دوستی شنیده اید که هدف شما شده است.

هر کجا که مانع از اشتباه شویم ، فایده ای دارد

سه تا چهار مورد از لیست هدف قبلی می توانند به لیست امسال مهاجرت کنند. گاهی اوقات ما از همان ابتدا اهدافی را انتخاب می کنیم که قابل نقض باشد و احتمالاً شکست بخورد. به محض اینکه برای اولین بار از هدف خود عقب افتادیم (حتی اگر کوچک باشد) ، راه دور زدن هدف را باز می کنیم! یعنی اگر قرار است هر شب پنج کلمه انگلیسی بخوانید و اتفاقی بیفتد ، با خود خواهید گفت ، حالا و امشب این اتفاق نیفتاده است! حالا به این زمان متعهد شوید و بگویید من باید هر هفته ۳۵ کلمه جدید یاد بگیرم.

به این ترتیب می توانید هدف را خیلی سخت تر بشکنید. شما باید از ابتدای هفته ۳۵ کلمه را بخوانید. به جای اینکه بگویید من روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی می کنم ، این کار را هفتگی انجام دهید. بعضی اوقات امروز تصمیم می گیرید پنج کلمه زبان بخوانید و همزمان اتفاقی برای یکی از دوستانتان می افتد و نمی توانید به برنامه خود برسید. به همین دلیل است که می گویم ، این برنامه ها را هفتگی مرور کنید. هیچ کس نمی تواند از آموختن ۳۵ کلمه در هفته عذرخواهی کند.

سطح زندگی با شیوه زندگی متفاوت است

اگر جزئیات را در هدف گیری می نویسید ، مراقب باشید وضعیت را خطرناک نکنید! یعنی این جزئیات کل داستان را خراب نمی کند. البته من انکار نمی کنم که گاهی اوقات این جزئیات کمک زیادی می کند ، اما گاهی اوقات پایه ای برای تخریب برنامه های بعدی برای رسیدن به هدف شما می شود. به عنوان مثال ، در سال جدید شما می خواهید یک فیلم تماشا کنید تا فیلم را تماشا کنید تا به نگرش و فرهنگ من کمک کند.

سپس یکی از دوستانتان به شما می گوید تماشا کنید. اگر می خواهید یک فیلم تماشا کنید ، آن را به صورت حرفه ای تماشا کنید ، اتفاقی که برای من ، محمدرضا شعبانعلی افتاده است. دوستم به مدیر گفت که مدیر را ببین. همین جزئیات از کارگردانی به کارگردان دیگر برنامه من را مختل کرد. اما مثلاً اگر من هفته ای یا یک ماه پنج فیلم می نوشتم ، قابل کنترل تر بود. به همین دلیل است که بسیاری از اوقات اهداف ما بر اساس سبک زندگی نیست ، بلکه بر اساس استاندارد زندگی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد