بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

بیتا بیوتی

معرفی بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

اهمیت مزیت فرش فانتزی برای اتاق کودک

اهمیت مزیت فرش فانتزی برای اتاق کودک به حدی شناخته شده است که از اولین گزینه‌هایی ست که برای پوشاندن کف اتاق کودک به ذهن میرسد است و دلیل آن هم حساسیت رده ی سنی کودکان است که چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روانی باید مورد توجه قرار گیرد .

 
اهمیت مزیت فرش فانتزی برای اتاق کودک
فرش مدرن یا فانتزی به گروهی از فرشهای ماشینی گفته می‌شود که دارای طرح‌ها و نقشه‌های جدید ، جذاب و امروزی می‌باشند که طیف وسیعی از جوانان را به سمت خود کشیده و جای خود را در منازل به خوبی باز کرده شاید دلیل اصلی این باشد که تنوع طرح و رنگ می‌تواند پاسخگوی انتظار تمام سلایق باشد . فرشهای مدرن مانند سایر فروش ماشینی دارای شانه ، تراکم و ابعاد مختلفی است که اغلب دارای ابعاد زیر 9 و 6 متر هستند که شامل قالیچه ‌ها ، کناره ‌ها ، پادری‌ ها و ... می‌باشد .

 

ویژگی فرش فانتزی اتاق کودک
اینکه ما بتوانیم برای اتاق کودکمان فرشی مناسب با ویژگی‌های خاص خود را پیدا کنیم مهم است چراکه کف‌پوش همواره در دکوراسیون اهمیت ویژه‌ای دارد اما برای اتاق کودک خصوصاً در نوپایان علاوه بر زیبایی دکور ، تجربه راه رفتن را لذت بخش تر کرده و کودک دوست دارد بیشتر و بیشتر آن را تکرار کند . فرشهای فانتزی با طرح‌های کارتونی و رنگ‌های شاد و براق در روحیه فرزند ما تأثیر بسزایی دارد ، از آنجا که بچه‌ها بیشتر در معرض آلودگی ، حساسیت و آلرژی قرار دارند و تماس بیشتری با فرش دارند باید در انتخاب کف‌پوش مواردی از قبیل کیفیت ، عدم پرزدهی و حساسیت‌زا بودن در صدر توجه  قرار گیرد ؛ تولیدکنندگان دقت لازم را در انتخاب الیاف دارند از آن نظر که با عدم ایجاد حساسیت به سلامت کودک لطمه وارد نسازد و این از مهم‌ترین مزایای این محصولات خواهد بود . در کنار این‌ها طرح باید جنبه آموزشی داشته و از شخصیت‌های مورد علاقه فرزند باشد . کودکان همواره در حال بازی و تحرک هستند پس تماس زیادی با کف اتاق خواهند داشت و به علت حساس و نازک بودن پوست بدن لازم است در سطحی نرم و لطیف حرکت کنند تا آسیب نبینند برای مثال گلیم فرشها و الیاف پشمی گزینه مناسبی برای این کار نخواهند بود . رنگ فرش در شخصیت مؤثر است از آنجا که اتاق بچه‌ها در معرض کثیفی و فعالیت است نباید از رنگ کرم و طرح‌های خلوت کمک گرفت با این مقدمه در ادامه به توضیح کامل مزایای فرش فانتزی اتاق کودک می‌پردازیم .

+ توجه : برای خرید فرش فانتزی اینجا را کلیک کنید .

 

مزیت بدون پرز بودن
عدم پرزدهی در فرش مخصوص اتاق کودک اهمیت بسزایی دارد که متأسفانه کمتر مورد توجه خریدار قرار می‌گیرد . کودکان تمام اوقات خود را صرف بازی و تحرک می‌کنند به همین علت تماس زیادی با کف اتاق خواهند داشت ، با توجه به پوست نازک و لطیف و حساس بودن ریه آن‌ها استفاده از فرش‌های فیلامنت با الیاف پلی‌استر یا پلی پروپلین مناسب‌تر از سایرین خواهد بود . نخ خاب که در ظاهر فرش قابل رؤیت است با گره شدن الیاف منقطع به دور نخ‌های تار و پود بافت فرش را تشکیل می‌دهد اما نخ فیلامنت منقطع نیست و الیافی یکسره است که در بافت به دور نخ تار و پود گره می‌خورد . فلامینت به علت منقطع نبودن هرگز به صورت آزاد پرز نمی‌دهد اما بر اثر پا خوردگی پاره شده و احتمال پرزدهی خواهد داشت . اهمیت مزیت و ویژگی عدم پرزدهی بر سلامت کودک بسیار زیاد است ، پرزها با ورود به ریه کودک ایجاد حساسیت می‌کنند . هنگام خرید چند مرتبه دست خود را روی سطح فرش حرکت دهید و بدین صورت می‌توانید از پرزده بودن یا نبود فرش آگاهی پیدا کنید .

 

لطافت و ظرافت
مزیت مهم دیگر لطیف و نرم بودن فرش است . اهمیت این مزیت هم به علت آسیب و زخمی که می‌تواند بر سطح پوست کودک ایجاد کند بالاست . نخ‌های استفاده شده در محصولی که مختص فرشهای فانتزی خصوصاً اتاق کودک بافته می‌شود ، باید متفاوت از سایر محصولات باشد . واحد سنجش ظرافت الیاف ، تعداد الیافی ست که در ساختار یک نخ است هرچه این عدد بالاتر باشد ظرافت و لطافت هم بیشتر است . عموماً واحد ظرافت در لیبل فرش ذکر نمی‌شود اما حس لامسه به خوبی این مزیت را درک می‌کند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد