به گفته سازمان ملل ، خطر ترک تحصیل در دوران تاجگذاری ، هنگامی که مدارس تعطیل است ، بسیار جدی شده است. این سازمان تخمین می زند که ۲۴ میلیون کودک به دلیل اثرات عروق کرونر مدرسه را ترک کنند.
هنریتا فور ، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) گفت: “هرچه تعداد بچه ها از تحصیل بیشتر شود ، احتمال بازگشت آنها نیز کمتر است.” بنابراین ما از دولت ها می خواهیم با از بین بردن محدودیت ها ، نوسازی مدارس را در اولویت قرار دهند.
فور می گوید: “بیش از ۴۶۰ میلیون دانش آموز در سراسر جهان برای شرکت در یادگیری مجازی به اینترنت ، رایانه یا دستگاه های تلفن همراه دسترسی ندارند.” در همین حال ، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که از ماه فوریه ، برخی مدارس با فاصله اجتماعی و جسمی بازگشایی می شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: “والدین نباید نگران حضور فرزندانشان در مدرسه باشند.” همانطور که رضوان حکیم زاده در مورد تصمیم بازگشایی مدارس برای دانش آموزان کلاس اول و دوم گفت: “نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه به عهده هیئت مدرسه است و والدین موظف به رعایت مصوبات این هیئت هستند.
وی گفت: “باید توجه داشته باشیم که فرزندان ما کاملاً منزوی نیستند و در حال حاضر در مهمانی ها ، پارک ها ، مراکز خرید و مسافرت با خانواده هایشان حضور دارند ، بنابراین حضور در مدرسه نمی تواند خیلی آزار دهنده باشد.”
مدرسه از هر محیط دیگری که کودکان اکنون با خانواده خود در آن سفر می کنند ایمن و مطمئن تر است. ترتیب مشخص شده توسط هیئت مدیره مدرسه باید در مدارس وجود داشته باشد. “ما امیدواریم که با کمک خانواده ها با هیئت مدیره مدرسه و همچنین با کمک اداره و معلمان مدرسه ، از وقت حضور بچه ها در مدرسه نهایت استفاده را ببریم.”
در عین حال متقاعد کردن والدین برای فرستادن فرزندانشان به مدرسه در طی یک اپیدمی کرونر پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد. بسیاری از مردم بر این باورند که با کشف واکسن Crown ، کابوس اپیدمی در جهان رو به پایان است ، اما این طور نیست. واکسیناسیون کامل حداقل یک یا دو سال دیگر در سراسر جهان طول خواهد کشید تا کنترل عروق کرونر بازیابی شود و زندگی به حالت عادی برگردد.
به همین دلیل نگرانی در مورد سرنوشت کودکانی که به مدرسه نمی روند و برای مدت طولانی به مدرسه نمی روند ، در حال افزایش است. به خصوص اینکه عواقب ترک تحصیل در حال حاضر بیش از ماه های اول تاجگذاری شناخته شده است. به دنبال این نگرانی ها ، یونسکو و یونیسف استانداردهایی را برای گشایش مدارس در دوران تاجگذاری تدوین و تنظیم کرده اند.
این نشان می دهد که این سازمان ها دائماً هشدار می دهند و راه را برای یادآوری عواقب غیبت هموار می کنند ، اما چالش اصلی در اینجا بازگشایی مدارس طبق پروتکل های ذکر شده و استاندارد سازی فضای یادگیری دانش آموزان در دوره تاجگذاری است. کار آسانی نیست.